2 Eylül 2010 Perşembe

LOBİ DEĞİL LOBİ


Var mı galata üzerinde sarayın


Denize karşı lisen

Patişahtan torpilli

Fransa takviyeli öğrenim yuvan!

Kök desen nerden baksan 400-500 yıl

Havan nedir bilir misiniz?

Su dövmeye yaramayan alet.

Bilmeyince komik oluyor be kardeşim.

500 yıl diyorum

Kobi ile karıştırıyorsun

Havanda su dövüyorsun

Lobi bu lobi

Otel lobisi değil ama

Her yerdeler ama göremezsin

İn değil cin değil bildiğin âdemoğlu

Her gün karşında ama bilemezsin

“Aptal kutusunun” içinde anlatır dururlar

La fontaine’den masallar

Dinleye dinleye uyursun ama uyumam dersin

Ben bu dolmaları yutmam dersin.

Hedefler verir sana gidip de vurasın diye

Dolmalar şişkinlik yapar, tansiyonun çıkar

Gider sövüp sayarsın, incitirsin kendinden olanı

Kendinle gurur duyarsın çünkü kendi aklın sanırsın

Sarı lacivert çubukluya sahip çıktım sanırsın

500 yıl diyorum yiğidim, iki gözüm

Seni kendinden bilmez Fransızı bildiği kadar

Ne olacak senin bilmem bu halin.

Ne doğruyu ararsın, ne doğru diyene bakarsın

Renkli dergiler, sayfa sayfa gazeteler

Onlar için ilk Zapt edilecek kâğıt kaleler

İşte o kalelerden sana ninniler söyler

Sarı’yı çok sever yanına lacivert koymazsan eğer

Sana bayılır, doğru işler yapmazsan eğer

O aristokrat soylu

Sen Anadolu çocuğu

Bozmayacaksın bu denklemi yoksa stat yaptırır kendine

Hani o bizim dediğimiz devlete.

Onların vicdan bahçelerinde kurumuştur çiçekler

Ellerinde kalem gibi görünür tüfekler

Kâğıt kalelerinde purolar tüttürürler

500 yılın hakkını vermeli ve verir de bu hazretler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder